loading...

تردميل

تردميل

بازدید : 45
11 زمان : 1399:2

كتر عباس دقاق‌زاده متخصص طب فيزيكي و توانبخشي در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران درخصوص ميزان تاثير تردميل بر كاهش وزن گفت: نكته‌اي كه در كاهش وزن مهم است ميزان كالري است و براي كاهش وزن حتما بايد ميزان ورزش و استفاده از تردميل 30 دقيقه يا بالاتر باشد.

وي اظهار داشت: دويدن بسيار تند روي تردميل موجب لاغري نمي‌شود زيرا اين كار موجب مي‌شود سيكل مصرف قند فعال شود و براي اينكه سيكل مصرف چربي فعال شود فرد بايد حداقل 30 دقيقه ورزش كند بنابراين فردي كه براي كاهش وزن از تردميل استفاده مي‌كند بايد سعي كند از سرعت كم ولي مدت زياد از تردميل استفاده كند.

وي در ادامه گفت: كساني كه از تردميل استفاده مي‌كنند بهتر است، سرعت آن را در حد 6 تا 7 كيلومتر در ساعت تنظيم كند،البته اين موضوع هم به توان شخص بستگي دارد و 30 دقيقه روي تردميل راه يافته و يا بدوند و كساني كه توانايي كمتري دارند بايد سرعت تردميل را كمتر كند تا بتوانند به اين 30 دقيقه برسند.

اين متخصص طب فيزيكي در ادامه گفت: استفاده از تردميل 1 بار در روز كافي است البته براي كاهش وزن ورزش بايد با رژيم غذايي همراه باشد و زمان مناسب براي استفاده از تردميل صبح يا عصر است.

لازم به ذكر است: افراد بايد 2 ساعت بعد از مصرف غذا از تردميل استفاده كنند و استفاده از كفش‌هاي ورزشي مناسب را فراموش نكرده و پابرهنه از تردميل استفاده نكنند.

بازدید : 41
11 زمان : 1399:2

در هنگام استفاده از تردميل وضعيت بدني مناسب داشته باشيد، سرتان را بالا بگيريد، گردنتان را ريلكس كنيد و مستقيم به جلو نگاه كنيد.

دست هايتان را به نرمي كمي مشت كنيد و به بازوهايتان اجازه بدهيد هنگام دويدن از كنار بدنتان عقب و جلو بروند.

شكمتان را به داخل ببريد و عضلات باسن خود را ريلكس كنيد. قدم هايي برداريد كه براي شما راحت باشند، نه كوتاه باشند نه بلند. بر تنفس خود متمركز كنيد. سعي كنيد كه به صورت طبيعي نفس بكشيد و حتي الامكان از نفس هاي عميق بي بهره نمانيد.

براي تردميل هاي خود حتما از محافظ برق استفاده نماييد.

زمان هاي تمريني خود را به صورت تايم هاي نهايتا 20 دقيقه اي تنظيم فرماييد و بين اين فواصل زماني به دستگاه خود استراحت دهيد.

روغن كاري زير تسمه تردميل بايد در مواقع ضرورت انجام شود. بهترين عمل براي فهميدن زمان روغن كاري اين است كه پس از ورزش دست خود را بر روي تسمه تردميل قرار دهيم اگر احساس گرما كرديم بايد زير تسمه تردميل چند قطره روغن بزنيم.

قبل از استارت كردن بر روي تسمه تردميل قرار نگيريم و پاهاي خود را بر روي ريل هاي اطراف تردميل قرار داده و پس از حركت با حداقل سرعت بر روي تسمه قرار بگيريم.

حداقل هر سه ماه يك بار دستگاه را آچاركشي كنيم.

بر هم خوردن تنظيم تسمه تردميل امري طبيعي مي باشد. تنظيم تسمه تردميل با استفاده از يك آچار آلن بوسيله چرخاندن پيچي كه در انتهاي ريل و درون كاور انتهاي ريل است انجام مي پذيرد. بدين ترتيب كه تردميل را با حداقل سرعت استارت مي كنيم و يكي از پيچها را نيم دور مي چرخانيم و مقداري صبر مي كنيم تا نتيجه را ببينيم اگر بدتر شد در جهت عكس مي چرخانيم تا تسمه كاملا وسط قرار گيرد.

براي سفت يا شل كردن تسمه تردميل هر دوي پيچها را نيم دور نيم دور در جهت سفت شدن يا شل شدن مي چرخانيم تا تسمه زياد شل نباشد كه زير پا سر بخورد و زياد سفت نباشد تا به برد و موتور آسيب برسد. براي آموزش تنظيم تسمه حتما از نصاب سوال فرماييد.

توجه داشته باشيد كه براي تردميل ها فقط برد بالا و برد پايين و موتور شيب و موتور دستگاه كه شامل قطعات الكتريكي و الكترونيكي مي باشد اگر درست استفاده شود به مدت يك سال شامل گارانتي مي باشد و ساير اجناس 6 ماه گارانتي دارد و فروشگاهي كه دستگاه را از آن خريده ايد مسئول ارائه خدمات و گارانتي مي باشد. لطفا مضمون كارت گارانتي را كه در پايين سايت قرار داده شده حتما مطالعه بفرماييد.

اگر از تردميل هايي كه كاربرد خانگي دارند در جاهاي عمومي و باشگاه استفاده شود به هيچ عنوان گارانتي به آنها تعلق نمي گيرد.

بازدید : 45
11 زمان : 1399:2

از آنجا كه بسياري از تردميل هاي امروزه با مانيتورهاي نمايش دهنده ضربان قلب توليد ميشوند، پيشنهاد مي كنيم براي استفاده از تمرينات با فاصله و با شدت بالا(HIIT) ، درك خود را از ضربان قلب بالا ببريد زيرا اين روش در مقايسه با روش تمرين مداوم بهتر است.

هر دو تمرينات با فاصله و با شدت بالا (HIIT) و مستمر، باعث سوزاندن كالري در هنگام ورزش مي شوند اما با اين برنامه تمرين، ترتيب فاصله زماني سوخت و ساز بدن شما بالا مي رود و زودتر به نتيجه ميرسيد. در واقع در زمان كمتر كالري بيشتري از چربي هاي خود مصرف ميكنيد.

همچنين، بر خلاف تمرينات مستمر، تمرينات با فاصله و با شدت بالا (HIIT) مي تواند حجم عضلاني شما را افزايش دهد كه بسيار مهم است و به اين ترتيب به سوزاندن چربي هاي بدن كمك ميكند. حجم عضلاني بيشتر، سوخت و ساز شما را سريعتر نموده و باعث مصرف كالري بيشتر مي گردد و در نتيجه در طول روز چربي بيشتري مي سوزانيد.

انجام اين نوع تمرين را، با راه رفتن به مدت 5 دقيقه براي گرم كردن عضلات با تردميل شروع كنيد.

سپس (حدود 85-90 ٪ از حداكثر سرعت خود را) به مدت 30-60 ثانيه، اجرا نماييد و سپس با پايين آوردن سرعت (حدود 50-60 ٪ از حداكثر سرعت خود) به مدت 30-60 ثانيه، ادامه دهيد، سپس فقط اين روند را تكرار كنيد و در آخر زماني را براي سرد كردن بدن خود بگذاريد .

نمونه اي ديگر

ابتدا 5 دقيقه گرم كردن، بعد از آن در يك سرعت متوسط و به آهستگي به مدت 1 دقيقه بدويد، پس از آن به مدت 20 ثانيه با حداكثر سرعت بدويد. اين يك فاصله در نظر گرفته شده است.

بعد از آن متناوب آهسته بدويد و بعد دوباره با حداكثر سرعت (6 تا 10 بار تكرار كنيد) پس از 10 بار، به آهستگي بدويد و شروع به سرد كردن به مدت 5 دقيقه بكنيد. طول كل اين ورزش، از جمله گرم كردن و سرد كردن، حدود 16 تا 22 دقيقه است.

شما مي توانيد تمرينات با فاصله را با هر دستگاه ورزشي انجام دهيد، مانند دوچرخه ورزشي يا ماشين پاروزني. لطفا توجه داشته باشيد كه تمرينات فوق فقط يك نمونه است و شما متناسب با سطح خود و تناسب اندام خود بايد برنامه هاي متغير بيشتري را با تردميل انتخاب نماييد و مانند هميشه لطفا قبل از شروع تمرين با پزشك خود مشورت كنيد.

تعداد صفحات : 0

درباره ما
موضوعات
لینک دوستان
آمار سایت
  • کل مطالب : 3
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 1
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 0
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 2
  • بازدید ماه : 139
  • بازدید سال : 204
  • بازدید کلی : 1835
  • <
    پیوندهای روزانه
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی